Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

Najnowsze galerie

Zobacz też

Starostwo Powiatowe w BrzeskuBiuletyn Informacji PublicznejKuratorium Oświaty w KrakowieUniwersytet Pedagogiczny w KrakowieUniwersytet Papieski w Krakowiedeklaracja-dost.jpgCentralna Komisja EgzaminacyjnaOkręgowa Komisja EgzaminacyjnaOśrodek Rozwoju Edukacji

Social Media

Szkoła Dialogu

Szkoła Dialogu 2021szk-dialogu2020.jpgszkoła dialogu 2019szkoła dialogu 2018szkoła dialogu 2017szkoła dialogu 2016

Znak Jakości

Wycieczka do Londynu była naszym marzeniem, marzeniem, które się spełniło!

2023-04-25 17:56

W dniach od 18 do 21 kwietnia 2023 roku zwiedzaliśmy stolicę Wielkiej Brytanii. Podróż rozpoczęliśmy się na lotnisku w Balicach, skąd wylecieliśmy do Luton. Podróż kontynuowaliśmy autobusem, którym dotarliśmy do Greenwich. Zobaczyliśmy tam Cutty Sark- ostatni oryginalny żaglowiec (kliper herbaciany), którym transportowano herbatę z Chin. Następnie udaliśmy się na spacer po parku obok Royal Observatory, przez który przechodzi południk zerowy. Wieczorem pojechaliśmy na miejsce zbiórki do Mottingham. Stamtąd zostaliśmy odebrani przez goszczące nas rodziny, które miło nas powitały i przyrządziły nam pyszną kolację.

Drugiego dnia środkami komunikacji miejskiej przejechaliśmy do centrum Londynu. Spacerowaliśmy po mieście, podziwiając London Eye, parlament z wieżą zegarową Big Ben, opactwo Westminster Abbey, aleję Whitehall- Downing Street, budynek Gwardii Królewskiej, Pałac Buckingham-oficjalną rezydencję królewską, gdzie mieliśmy możliwość obejrzenia zmiany warty. Następnie udaliśmy się na Trafalgar Square, gdzie znajduje się kolumna Admirała Nelsona. Po południu zwiedziliśmy National Gallery ze wspaniałą kolekcją malarstwa oraz najważniejsze miejsce Londynu- Piccadilly Circus ze słynnym amorkiem. Czas wolny spędziliśmy, spacerując po  Chinatown, podziwiając Regent Street i Covent Garden.

Trzeciego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po słynnym zwodzonym moście Tower Bridge, mieliśmy okazję ujrzeć Tower of London- średniowieczną twierdzę, Fleet Street- katedrę św. Pawła, ul.Pokątną-Leadenhall Market oraz The Globe Theatre- Teatr Szekspirowski. Następnie  metrem pojechaliśmy  do British Museum-  najstarszego publicznego muzeum na  świecie, w którym można podziwiać m.in. mumie egipskie, rzeźby z Partenonu w Atenach i inne  eksponaty z całego świata oraz do Muzeum Historii Naturalnej.

Czwarty dzień rozpoczęliśmy od pożegnania się z goszczącymi nas rodzinami. Autokarem udaliśmy się do Science Museum, a następnie poszliśmy na spacer po Hyde Parku, gdzie zobaczyliśmy Kensington Palace- pomnik królowej Wiktorii. Czas wolny wykorzystaliśmy na Oxford Street- najsłynniejszej ulicy handlowej Londynu.

Czas spędzony w Londynie był niezwykle intensywny, ale bardzo udany. Zwiedziliśmy cudowne miasto, poznaliśmy sympatycznych Brytyjczyków i ich kulturę,  a ponadto zyskaliśmy  pewność siebie w porozumiewaniu się w języku angielskim. Miasto wywarło na nas ogromne wrażenie, a wspomnienia z naszej londyńskiej przygody na długo pozostaną w naszej pamięci. Wiemy, że chcielibyśmy wrócić do tego zachwycającego  miasta.

Dziękujemy bardzo naszym wspaniałym  opiekunkom- Paniom  Małgorzacie Warchał i Joannie Jedynak za zorganizowanie wycieczki i wspólny  czas spędzony z nami!