Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

Najnowsze galerie

Zobacz też

Starostwo Powiatowe w BrzeskuBiuletyn Informacji PublicznejKuratorium Oświaty w KrakowieUniwersytet Pedagogiczny w KrakowieUniwersytet Papieski w Krakowiedeklaracja-dost.jpgCentralna Komisja EgzaminacyjnaOkręgowa Komisja EgzaminacyjnaOśrodek Rozwoju Edukacji

Social Media

Szkoła Dialogu

Szkoła Dialogu 2021szk-dialogu2020.jpgszkoła dialogu 2019szkoła dialogu 2018szkoła dialogu 2017szkoła dialogu 2016

Znak Jakości

Herzlich Willkommen in Berlin!!!

2022-12-20 18:24

Dni 7-9 grudnia to dla uczniów klas językowych oraz sprawujących nad nimi opiekę nauczycieli, niezapomniany czas wizyty w Berlinie. Program trzydniowej wycieczki obfitował w wiele atrakcji. Po tym jak dotarliśmy do stolicy Niemiec, rozpoczęliśmy zwiedzanie tego miasta z przewodnikiem. Zobaczyliśmy m.in. takie miejsca jak: Plac Paryski, Bramę Brandenburską, Reichstag, Katedrę św. Jadwigi i Berliner Dom. Kolejnym punktem programu było centrum dawnego Berlina Wschodniego – Alexanderplatz ze słynną Wieżą Telewizyjną.

W drugim dniu pobytu zwiedziliśmy tereny byłego Berlina Zachodniego – duże wrażenie wywarło na nas Muzeum Muru Berlińskiego oraz miejsce pamięci podziału Niemiec tj. Gedenkstätte Berliner Mauer, gdzie zachowano fragment muru z zabezpieczeniami granicznymi. Niezwykle ciekawym doświadczeniem była wizyta w Muzeum Pergamońskim i obejrzenie Panoramy Pergamońskiej. Mogliśmy się wówczas przenieść w czasie do Pergamonu sprzed 1900 lat i podziwiać 360-stopniowy widok tego przepięknego, starożytnego miasta, a to wszystko dzięki wspaniałej, cyfrowej rekonstrukcji.

Na zakończenie zarówno pierwszego jak i drugiego dnia pobytu mieliśmy okazję poczuć świąteczny klimat jarmarków bożonarodzeniowych – warto zaznaczyć, że w całym mieściejest ich kilkadziesiąt.

W ostatnim dniu pożegnaliśmy Berlin i wyruszyliśmy do Poczdamu, który urzekł nas urokliwym Pałacem Sanssouciwraz z tarasowym ogrodem oraz dzielnicą Alexandrówką, słynącą z unikalnej drewnianej zabudowy w stylu rosyjskim.

Podczas naszego pobytu po raz kolejny potwierdziły się mądre słowa zawarte w przysłowiu Reisen bildet” („Podróże kształcą”).