Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

Najnowsze galerie

Zobacz też

Starostwo Powiatowe w BrzeskuBiuletyn Informacji PublicznejKuratorium Oświaty w KrakowieUniwersytet Pedagogiczny w KrakowieUniwersytet Papieski w Krakowiedeklaracja-dost.jpgCentralna Komisja EgzaminacyjnaOkręgowa Komisja EgzaminacyjnaOśrodek Rozwoju Edukacji

Social Media

Szkoła Dialogu

Szkoła Dialogu 2021szk-dialogu2020.jpgszkoła dialogu 2019szkoła dialogu 2018szkoła dialogu 2017szkoła dialogu 2016

Znak Jakości

Warszawa

2022-12-01 07:58

W dniach 24 – 25 listopada 2022 r. klasy 2C i 2A1 wraz z opiekunami wzięły udział w dwudniowej wycieczce do Warszawy współfinansowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach programu ,,Poznaj Polskę”. Uczniowie zwiedzali stolicę, poznając historię Warszawy i Polski.

Po dotarciu do celu  spotkaliśmy  się z przewodnikiem, który oprowadzał nas po Warszawie. Pierwszym punktem zwiedzania były  Łazienki Królewskie, a następnie wszyscy udaliśmy się na spacer po Warszawie. Zobaczyliśmy kolejno Kolumnę Zygmunta, zwiedziliśmy Zamek Królewski i poznaliśmy jego dramatyczną historię. Zachwycaliśmy się dziełami Jana Matejki oraz  Salą Senatorską, w której uchwalono Konstytucję 3 maja  w 1792 r.  Po zwiedzeniu zamku kontynuowaliśmy spacer po Warszawie. Przeszliśmy przez  Stare Miasto, chwilę zatrzymaliśmy się pod Pomnikiem Małego Powstańca, następnie udaliśmy się na  Krakowskie Przedmieście, zobaczyliśmy pomnik Mickiewicza, Pałac Prezydencki oraz Plac Piłsudskiego z Grobem Nieznanego Żołnierza.

Niezwykle emocjonalnym punktem naszej wycieczki była wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego. Mieliśmy okazję zapoznać się z kalendarium  powstania oraz wysłuchać wielu wzruszających historii bohaterów znanych i tych bezimiennych.

Drugiego dnia odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik. Każdy z nas mógł przeprowadzać eksperymenty, doświadczyć, jak działa na nas iluzja, jak powstaje dźwięk, jak pracują ludzkie stawy i kości, dlaczego pewne zjawiska mają miejsce w przyrodzie. Na koniec podziwialiśmy panoramę Warszawy z najwyższego piętra Pałacu Kultury. W godzinach wieczornych wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Wycieczka była bardzo udana i ciekawa, a fakty, historie i ciekawostki, z którymi mieliśmy styczność, z pewnością zostaną z nami na całe życie.